İRAN NASIL BİR YER?BU İNSANLAR NE YER NE İÇER?

Öncelikle şunu söyleyeyim İran'a giderken kafamda o kadar çok soru işareti vardı ki.. sonuçta İran Şeriat'la yönetilen ve başımı kapatıp ,kapalı giysiler giymem gereken bir ülkeydi benim için.Hele basit suçlar için bile kırbaç cezası olduğunu duyunca neredeyse seyahatimi iptal ediyordum.Ama sevgili arkadaşım Mostafa bana bu konuda çok destek oldu ve ben Mihrabad Havaalanına indiğimde artık yolculuğumun heyecanı beni sarmıştı.Üniformaları bizim 80'li yıllardan kalma gibi görünen  gümrük memurları bana hiçbir zorluk çıkarmadılar(kontrol etmeyi başaramadığım eşarbıma rağmen)...genel olarak insanlar turistlere karşı çok kibarlar özellikle Türk olduğumu söylediğimde kraliçeler gibi ağırlandığımı söylemeliyim.Gerçekten güzel bir ülke ayrıca ben çok güvenli olduğuna kanaat getirdim.İran'ın Shiraz,Tebriz ve bir kaç şehri dışında tamamını gezdim.Özellikle İsfehan'a hayran kaldım.Şehir o kadar güzel ki İran -Irak savaşında Irak'ın bombalamadığı tek şehir olduğunu söylediler.İsfehan'da bulunan İmam Hüseyin Meydanı gözlere ziyafet çekiyor ve bir zamanların büyük Krallığı  hakkında bilgi veriyor.Kuzey İran ve Elbruz dağı'nın soğuğu ve dağa çıkarken kenarda satılan  ASH adlı çorbanın tadı hala damağımda.(giden arkadaşlara şiddetle tavsiye edilir.)Tabii Demavend dağlarını görmeden geçmekte olmaz.Arkadaşlarım Shiva ve Mostafa ile beraber ülkenin güneyine indik.Özellikle Kish şehrini çok beğendim.Kuzeyde  kar varken Kish'te hava inanılmaz sıcaktı.Üstelik  Kish turistik ada olması itibariyle ülkenin diğer şehirlerine göre daha özgür.Kish'e gidenlere Köpekbalığı Izgarasını tavsiye  ederim.Ayrıca bu şehirde ilk defa İran'da gece hayatı olduğuna tanık oldum.Ama bu gecelerde sadece İran müzikleri çalınıyor ve tüm İran'da olduğu gibi alkol yasak.Bu arada gidenlere nefis İran Alkolsüz Biraları almalarını tavsiye ederim.Sonuç  itibari ile bence İran gezilip görülecek bir yer.Ama ucuz olduğunu fazla  söyleyemem.Ayrıca İran'a iki kez gitmiş biri olarak söyleyeyim eğer arkadaşlarınız yoksa yani single turistseniz akşamları sıkıntıdan patlayabilirsiniz.Oyun salonları pek fazla yok olanlar da haremlik -selamlık olduğu için size pek faydası yok.Kadınlara ayrılan yerlerde ki oyun salonları da bence gayet yetersizdi.

My gentle friends Mostafa and Shiva... benim nazik ve misafirperver arkadaşlarım Mustafa ve Şiva,sağ olsunlar benimle gerçekten çok ilgilendiler ve bana her yeri gezdirdiler.Bence İran'lılar da Türk'ler kadar misafirperverler. Yukarıdaki fotoğraflarda İran'ın gece hayatını görüyorsunuz.Tabii alkol yasak ve sadece İran müzikleri çalınmasına izin var.bu tip yerleri pek sık bulamıyoruz ve bu mekana sadece Kish adasında rastlıyoruz.Ama gece çok neşeli ve güzel geçiyor.Sahnedekiler benim Türk olduğumu anlayamıyorlar ve jest yapıp  İngilizce bir parça söylüyorlar benim için.Bende onların bu jestine karşılık verip heveslerini kırmıyorum be şarkıya eşlik ediyorum.Ayrıca o gece alkolsüz bira içme yarışı yapıyoruz.Evet,ben kazandım.

Bu resimler yine Kish adasına ait..1. resimde Mostafa,Shiva and me..tarihi bir kentteyiz.Hemen deniz kıyısında çok güzel bir yer. 2. resim de bir dilek ağacı.bizde ki gibi ipler bağlı ve inanılmaz geniş gövdesi var.Yani 5 kişi bir araya gelip ellerini birleştirip sarmaya çalışsa ancak olur.

Kish adasının uçaktan görünüşü..Her ne kadar fotoğrafda pek anlaşılmıyorsa da çıplak  gözle çok güzel.Aşağıda da Kish'de deniz kenarı sefası yapan ben..bu arada belirteyim denizi tertemiz.

Tahran'a döndüğümde müzeleri gezmeye başladım.gerçekten çok güzel eserler var ve inanılmaz zarif yapıtlar mevcut.çok güzel korumuş ve oldukça bakımlı sarayları var.onları gördükçe kendi saraylarımızın halini hatırlayıp üzüldüm.

Bu eserlerden 2.si çok enteresan.Hatta çekerken ellerim tir tir titredi diyebilirim.Belkide çoğu insanın çok az rastlayacağı  bir resim.Bir şair tarafından yapılan Hz.Muhammed'in tasviri.

Hem de İran'da.Görmek isteyenler için Tahran'da ki SADABAT sarayının içindeki müzelerden birinde denk geldim.Flaş kullanmama izin vermedikleri için resim karanlık.Ama bana bir zorluk çıkarmadılar.Aksine o kadar şaşırmıştım ki ve bu yüzümden o kadar açık okunuyordu ki.......